zondag 3 december 2017

Advent 2017: Uit God geboren

Vandaag is de Adventsperiode begonnen. Vier weken voorafgaand aan het Kerstfeest. Weken van verwachting, uitzien naar het moment dat de Verlosser wordt geboren. Mijn vrienden van de jezuïeten zijn de adventsretraite Uit God geboren gestart. Ben Frie sj heeft de teksten geschreven voor deze online-meditaties.
In zekere zin bevind ik mij ook in een adventsperiode. Maar dan in een wat andere zin. Ik kijk uit naar wat God voor mij in petto heeft. Waar laat Hij mij naar uitkijken? Wat kan ik van Hem verwachten? Welke concrete roeping heeft Hij voor mij weggelegd? Voorlopig heb ik een taak in de stad te vervullen – maar wat daarna?
Advent 2017, uitkijken en verwachten. Dat ga ik dan ook maar doen. Aan de hand van Ben Frie sj.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten