maandag 3 april 2017

Voorjaar

Een prachtige zonnige dag, deze eerste maandag van april. Een goede aanleiding om de agenda te trekken en om mijn plannen voor Westmalle te concretiseren. Want vanuit het trappistenklooster in dit Vlaamse dorp ligt nog steeds de uitnodiging om twee weken 'op stage' te komen. De agenda is inmiddels dus getrokken en de datum is vastgelegd.
“Derde Pinksterdag” vertrek ik naar de abdij van Onze-Lieve-Vrouw van het Heilig Hart, waar ik een kleine twee weken zal verblijven. In de abdij zal ik proeven of het kloosterleven iets is wat me zou bekoren – een wat langere periode dan een retraite-weekend.
Een goede reden om me in Westmalle te gaan verdiepen. Ik heb de kroniek Op Klompen van André Baillon uit de kast getrokken om me voor te bereiden op het Antwerpse leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten