zondag 10 september 2017

Studeren

Parallel aan mijn zoektocht naar het kloosterleven, kijk ik naar de mogelijkheid om alsnog weer te gaan studeren. Mogelijk toch iets van Theologie? Van de ene kant wordt het me aangemoedigd, van de andere kant juist weer afgeraden. Zo wijst br. Guerric op het rationele karakter van de (Nederlandse) theologische opleidingen, terwijl je meer hebt aan een wat monastiekere opleiding of cursus.
Maar waarom Theologie? Zou een studie Nederlands of Nederlandse Taal en Letterkunde niet veel logischer zijn, gezien mijn journalistieke achtergrond? Immers, iemand als Huub Oosterhuis studeerde tussen 1958-1961 Nederlandse taal- en letterkunde aan de Rijksuniversiteit van Groningen. En hij dient de kerk op een mooie manier. Zoiets zou voor mij natuurlijk ook een uitstekende optie zijn.
Zover ben ik nog niet. Ik ben er nog niet over uit. Ik heb ook nog wel even. Rond 1 mei zou het wenselijk zijn om aanmeldingen voor een nieuwe studie gedaan te hebben. Dus nog ruim een half jaar de tijd om hierover na te denken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten