vrijdag 29 september 2017

Klop op de deur

Hoe weet je of je een monastieke roeping hebt? Waartoe voel jij je geroepen? Heb je de klop op de deur van je hart al gehoord? Heeft iets of iemand je al zo geraakt dat je verlangt op die roep in te gaan? Ik weet het niet. Het kan zijn dat ik zo'n roeping heb. Dat heeft tot nu toe in ieder geval geleid tot een klooster-tiendaagse in Westmalle.
Mijn oriëntatie op het klooster is nog niet ten einde. Nog lange niet. Sterker nog, ik ben juist net begonnen. Nu is het zaak om me niet op één klooster of orde te blijven focussen, maar mijn oriëntatie breed te houden. En zo ben ik in contact gekomen met broeder Beda, hij is de broeder voor de roepingen.
Hij attendeerde me op de site roepingabdij, bedoeld voor iedereen die bezig is met deze vragen. Een goede manier om mijn onderzoek verder te doen. Het is een opmaat tot meer. Tot een bezoek of gesprek met de Benedictijnse St.-Adelbertabdij in Egmond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten