zaterdag 16 september 2017

Nederlands

Afgelopen week heb ik contact gehad met de studieadviseur van de RijksUniversiteit Groningen. Het gesprek ging over het al dan niet studeren aan deze universiteit. En dan vooral de studie Nederlandse Taal en Cultuur. Een opleiding die je voorbereidt als Docent Nederlands.
Is dat ook een kloosterleven? Het Nederlands kan in ieder geval wel leiden tot een godgewijd leven. Immers, Huub Oosterhuis volgde tussen 1958-1961 de Studie Nederlandse taal- en letterkunde aan de Rijksuniversiteit van Groningen. Zijn liedteksten worden ook binnen “mijn” kerk gezongen.
Mocht ik weer naar school gaan, zal dat pas in september 2018 gaan beginnen. Tot die tijd heb ik de gelegenheid om na te denken over mijn toekomst.
We zijn er nog niet, maar we zijn onderweg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten