maandag 7 augustus 2017

Paasloo

Vorige week ben ik in Paasloo geweest. Het is het dorp waar de dichter J.C. Bloem ligt begraven. Dat is dan ook zo ongeveer het meest bijzondere om te vermelden over dit Overijsselse provincieplaatsje. Het is ook een nederzetting met een aantal campings. Eén van die campings is De Eikenhof, waar sinds jaar en dag een evangelisatieproject wordt gedaan. En in die hoedanigheid, als camping-evangelist, was ik in Paasloo
We hebben als team een mooie week gehad. Veel gezien, bijzondere lessen geleerd. En zijdelings nagedacht over een leven in de wereld of een leven als monnik. Al wandelend over de Paasloose camping, dacht ik regelmatig: hier hoor ik thuis. Dit is waar ik nu mee bezig moet zijn. Dit is werk wat bij me past, hoewel ik ook op dit vlak natuurlijk een leven lang blijf leren.
Een definitieve keuze voor of tegen intreden in een klooster, heb ik nog niet gemaakt. Ik blijf hier nog over nadenken. En ik laat me hiervoor bijstaan door vrienden, kennissen, broeders, familie, geliefden – kortom, wijze mensen.
Eerst nog maar bijkomen van de afgelopen week op De Eikenhof.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten