dinsdag 22 augustus 2017

Keuzes

Wie weet ben je juist koningin geworden met het oog op een tijd als deze. Zo sprak Mordechai zijn pleegdochter Hadassa (Ester) toe. In het hele Bijbelboek Ester komt de naam van God niet voor. In ieder geval is van Zijn leiding geen duidelijke tekenen te zien. En zo kan die oude Mordechai zijn uitspraak doen. Heel gek is dat niet, want wie in een situatie zit, ziet niet het grotere verband. Achteraf kun je aanwijzen: ja, het is allemaal zo geleid.
Het is niet dat ik de illusie heb in de voetsporen van Ester en Mordechai te lopen. Geen grootse koninklijke wendingen in mijn leven. Ik zit niet op een positie om een heel volk te redden. Maar keuzes maken zal ik wel moeten. Opties te over, maar welke is de juiste? Bij welke keuze maak ik de juiste, met het oog op een tijd als deze?
Ik weet het niet. Misschien weet ik het wel, maar durf ik niet om tegen de haren in te strijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten