woensdag 16 augustus 2017

Het Refter

Met een bevriende predikant was ik in Zwolle. We bezochten de tentoonstelling Face Value van Bob Dylan. Deze expositie hangt tot en met eind september in museum De Fundatie, tegelijk met andere expo's van onder meer Jeroen Krabbé (Het Late Licht). Maar wij kwamen voor de twaalf karakterstudies van de Nobelprijswinnaar voor de Literatuur.
Na de expositie besloten we een klein hapje te eten in het centrum van de Hanzestad. We doken in Het Refter, gevestigd in het oudste deel van Zwolle, in één van de oudste panden van Zwolle. Het meisje dat ons bediende, Marleen, vertelde dat het pand ooit behoorde aan een klooster, dat in 1309 werd gebouwd.
Het Refter. Goede plek om een hapje te eten. Mijn gezelschap vroeg me naar mijn toekomstige kloosterplannen. Met zo'n eetgelegenheid is dat een terechte vraag. Ik vertelde hem dat we eerst maar gingen eten. Eerst eten, dan denken.
En schilderijen kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten