donderdag 20 juli 2017

Burgemeester

Je blijft journalist, ondanks wat je verder ooit doet in je leven. Zo houd ik nog steeds de (traditionele) media bij, hoewel ik niet actief als redacteur werk. Niet betaald, althans. Zo las ik in de Leeuwarder Courant dat Ineke van Gent, oud-Kamerlid voor GroenLinks, burgemeester wordt van Schiermonnikoog.
Zij volgt Dick) Stellingwerf op, die de afgelopen twee jaar waarnemend burgemeester was. Waarom het mijn aandacht trekt? Niet zozeer vanwege partijgenoot Stellingwerf. Of de partij GroenLinks, met de Ab Harrewijn Prijs, genoemd naar de wijlen dominee en partijvoorzitter.
Maar wel omdat het om Schier gaat. Het eiland waar de cisterciƫnzer broeders willen terugkeren. De broeders, die mij naar Westmalle hebben doorverwezen. Een richtingwijzend eiland dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten