maandag 29 mei 2017

Aftellen


Het aftellen kan beginnen. Volgende week is het Pinksteren – twee dagen lang vieren we de uitstorting van de Heilige Geest. De informele Derde Pinksterdag reis ik af naar Westmalle (bij Antwerpen). Tien dagen lang mag ik meedraaien met de broeders van in de abdij van Onze-Lieve-Vrouw van het Heilig Hart. Dat betekent deze week de spullen op orde maken, kleren uitzoeken, boek mee voor onderweg.
En de vakjes boven mijn bed wegstrepen. Het is zoals vroeger, toen ik uitkeek naar mijn verjaardag. Boven mijn bed had ik een papier hangen met een aantal vlaggetjes. Elk vlaggetje stond voor het aantal nachtjes dat ik nog moest slapen, voordat ik dan jarig was. En elke ochtend kon ik weer een vlaggetje wegstrepen. Letterlijk aftellen.
Nu geen vlaggetjes, maar bierglazen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten