maandag 19 februari 2018

Eén jaar


Mijn klooster-blog bestaat vandaag precies één jaar. Vorig jaar begon ik met een blog, waarin ik mijn ervaringen wilde opschrijven. Mijn ervaringen met het klooster. Directe aanleiding voor het blog was de komst van de monniken op Schiermonnikoog.
Vorig jaar had ik contact met broeder Paulus van “Schier”. Hij gaf aan dat in dit nieuwe klooster geen plaats was voor mensen zoals ik. Buitenstaander, geïnteresseerde calvinist. Maar ik kon wel altijd contact opnemen met de broeders van het moederklooster in Westmalle. Ik nam contact op met br. Guerric.
We zijn een jaar verder. En een jaar met ervaring. Een bezoek aan de jezuïeten in Amsterdam, waar ik koffie dronk met Nikolaas Sintobin sj. De dinsdag na het Pinksterweekend, de officieuze Derde Pinksterdag, vertrok ik naar Westmalle voor een woestijn-tiendaagse. En in november was ik een dag te gast bij broeder Beda van de Sint-Adelbertabdij in Egmond-Binnen.
Een jaar als contemplatieve calvinist het katholieke leven beschouwen. Een mooi jaar. Ik kijk uit naar het nieuwe “katholieke jaar”.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten