zaterdag 15 juni 2019

Gescheiden vader wordt priester

Hij is een gescheiden vader van een 18-jarige dochter en wordt zaterdag in Haarlem tot rooms-katholiek priester gewijd. De unieke wijding van Eric Fennis (49) vindt toevallig precies op de 24e verjaardag van het ontbonden huwelijk plaats.

Sinds wanneer loopt u al met de roeping tot het priesterschap rond?
‘Ik was al onderweg naar de priesteropleiding toen in 1991 plotseling mijn vader overleed. Mijn moeder vroeg toen of ik toch nog even bij haar wilde blijven. Precies in die periode ontmoette ik mijn vrouw op een jongerenkoor. We hadden een goede klik en ondanks twijfel vanwege de priesterroeping zijn we getrouwd. Vrij snel had ik toch mijn bedenkingen en heb dat ook besproken met mijn geestelijk leidsman. ­Later ook met de bisschop van Haarlem, mgr. Bomers, toen ik in 1998 voor hem kwam werken als secretaris.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten