zondag 17 februari 2019

Klein danklied

Journalist Tjerk de Reus promoveerde vorig jaar op de biografie over Ad den Besten. Deze tekstdichter schreef onder meer bijdragen voor het Liedboek voor de Kerken. De Reus sluit zijn biografie af met het Klein Danklied van Den Besten.

Gij hebt, o God, dit broze bestaan gewild
hebt boven ’t nameloze mij uitgetild, –

laat mij dan dankbaar leven de volle tijd,
geborgen in de bevende zekerheid,

dat ik niet uit dit smal en onvast bestand
van mijn bestaan zal vallen dan in uw hand.

Het zou me misschien onopgemerkt gebleven, als dit ook niet de “belijdenistekst” was op de uitnodiging van broeder Joël van de abdij in Westmalle. Hij deed in november zijn monastieke professie, waarvoor hij me indertijd heeft uitgenodigd.
Dit zijn van die mooie onderlinge verbanden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten