woensdag 4 juli 2018

Terug

Inmiddels ben ik ruim een week terug van mijn tweede kloosterbezoek aan de abdij in Westmalle. Anders dan vorig jaar, verbleef ik deze keer maar een lang weekend. Vrijdagochtend reed ik met de trein via Amsterdam naar het station van Noorderkempen, alwaar br. Alberic me stond op te wachten. Maandagmiddag treinde ik in omgekeerde richting weer huiswaarts, via dezelfde route.
Een weekend maar. De dag dat ik vertrok, was ik geheel in het ritme. Dat had wat tijd nodig, want de dag van mijn aankomst was het feest ter ere van de ingebruikname van het gastenverblijf. Het zijn trappisten in Westmalle, dus naast de hapjes (met onder meer eigen gemaakte kaas) was er natuurlijk ook het bier.
Enfin.
Ik heb het er goed gehad. Dankzij de goede zorgen van de broeders. De goede onderlinge sfeer. De uitgestoken hand: eerst eten, dan praten. De uitnodiging om gauw weer te komen, maar dan voor een langere tijd. Dat soort dingen.
Het was goed weer tussen de broeders te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten