Morgen neemt bisschop Dick Schoon afscheid van zijn werk. Hij gaat met emeritaat. Daarmee wordt het oudkatholieke bisdom Haarlem 'stede vacant'.
Op de site van de landelijke kerk staat een uitgebreid artikel over monseigneur Dick. Lezenswaardig, want het geeft een inkijkje in zijn werk.
Oudkatholieken zijn een leesgraag volkje. Dick Schoon helpt daar ook in mee. Hij promoveerde in 2004 op het proefschrift Van bisschoppelijek Cleresie tot Oud-Katholieke Kerk. In 2019 verscheen het eveneens vuistdikke boek over de reis van Petrus Codde, de oervader van de oudkatholieken - ook van Schoon's hand.
Maar dat is morgen allemaal. Na morgen kijken we weer verder.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten