zaterdag 8 juli 2017

Somebody touched me

In 2001 verscheen bij Sony Music een verzamelalbum voor de Japanse markt: Bob Dylan Live 1961 – 2000. Het betreft zestien live-opnames uit de genoemde periode. De cd opent met het nummer Somebody Touched Me, een gospel-traditional. Het bijbehorende boekje meldt dat deze live-opname uit 2000 is, en opgenomen in Portsmouth, Engeland.
Veel meer informatie geeft het boekje niet. Maar een blik op de site van BobLinks laat zien dat Dylan dit nummer 24 september 2000 speelde. Het was in die jaren, dat de zanger elk optreden opende met een gospel-traditional, soms in de setlist aangevuld met een eigen gospel (Gotta Serve Somebody, zoals in Portsmouth).
Ik heb in de afgelopen weken regelmatig aan dit lied gedacht. Vanwege het refrein: Somebody touched me, must've been the hand of the Lord. Want dat is zoals ik een ervaring in het klooster heb ervaren, dat ik werd aangeraakt. Het moest de hand van de Heer zijn geweest. Reden genoeg om dit nummer weer eens op te zetten.
En het volume wat hoger te draaien.

Dit blog verscheen eerder op FritsTromp.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten